G&B Nieuwsbrief februari 2022

Activiteiten 2022

Er komen gelukkig weer veel Groei & Bloei activiteiten van de afdeling Walcheren aan. Die vermelden we allemaal in nieuwsbrieven en op de website. Maar ook met het Groentje 2022 zijn we druk bezig.
Omdat er activiteiten zijn waar u snel op moet reageren, doen we nu een nieuwsbrief uit met informatie over die onderwerpen; zie hieronder.
De andere activiteiten komen ook spoedig op de website. Via de home page (die we steeds bijwerken) kunt u kijken welke activiteiten in een artikel op de website staan.
Wilt u nu alvast kijken of in uw agenda zetten welke activiteiten uw voorkeur hebben? Kijk dan in de (concept) activiteitenkalender 2022; klikt u hier.

Ikebana

Na de vooraankondiging in december is het nu eindelijk zover, er kan worden ingeschreven voor de cursus Ikebana van Ilse van Es. Er is voor gekozen om eerst een workshop te houden om de basisprincipes uit te leggen en een eerste werkstuk te maken. Bent u enthousiast geworden na deze workshop en heeft u de smaak te pakken, dan is het mogelijk om met korting deel te nemen aan de cursus van drie lessen. De workshop en de cursus worden gegeven in het eigen atelier van Ilse aan de Rijkebuurtweg 3 4354 SE te Vrouwenpolder. Minimum aantal deelnemers is 4, het maximum is 10 deelnemers. Voor meer informatie en het aanmeldformulier klikt u hier: Aanmelden voor de workshop kan tot 19 februari. Hieronder volgen de data en de prijzen:

Workshop Ikebana: zaterdag 26 februari van 10.00 - 12.30 uur
Cursus Ikebana:     zaterdagen 5, 12 en 26 maart steeds van 10.00 - 12.30 uur
Kosten workshop: Ledenprijs: € 39,00 en Niet-ledenprijs € 49,50
Kosten cursus incl. korting: Ledenprijs € 104,00 en Niet-ledenprijs € 118,50

Excursie park Toorenvliedt 2 april aanmelden voor 1 maart

Onder leiding van de IVN-gids Annemarie Stern maken we een wandeling door het park Toorenvliedt. Annemarie weet heel veel te vertellen over de geschiedenis en het park.
Als de coronamaatregelen het toelaten, brengen we ook een bezoek aan de vogelopvang de Mikke.
Meer informatie en aanmelden via het artikel op de website. Klikt u hier.

Aanmelden Open Tuinen voor 1 maart

U kunt zich weer aanmelden voor deelname aan de Open Tuinen dagen van uw afdeling Groei en Bloei Walcheren. Het gaat om vrijdag 17, zaterdag 18 en/of zondag 19 juni. Openstelling van uw tuin van 10.00-17.00 uur (geen avond openstelling). Het kan zijn dat u maar 1 dag open wilt zijn. In dat geval graag op zaterdag.
Het thema voor 2022 is: De Stads- en Balkontuin. Een balkontuin is natuurlijk niet geschikt voor Open Tuinen, maar wij zouden het wel heel leuk vinden als leden met een stadstuin (groot of klein) een keer mee zouden willen doen.
Als u wilt meedoen mail dan uw naam, adres en telefoonnummer naar Lieneke Hubrechsen. Vermeld dan ook of u naast de zaterdag, op vrijdag en/of zondag open wilt zijn. Klik hier voor meer informatie.

Floralia 2022

Afgelopen 2 jaar is het Floraliaproject t.g.v. de Coronapandemie helaas niet doorgegaan. De Floraliacommissie hoopt dat het project in 2022 voor de 38ste keer wel door kan gaan.
De bezorging van de plantjes op de scholen staat gepland op 28 maart en de 1e les op de scholen vindt plaats van 29 maart t/m 1 april.
De kinderen verzorgen de plantjes in de klas en de vrijwilligers gaan in totaal drie keer naar de school. De 2e keer na de meivakantie en de 3e keer in juni om het Getuigschrift uit te delen.
De vrijwilligers vertellen de kinderen over de soorten planten, de verzorging en het stekken en vaak nemen ze ook planten van huis mee om te laten zien.
Meer informatie in het artikel op de website; klikt u hier.

Oproep vrijwilligers Floraliaproject 2022

We zijn altijd op zoek naar nieuwe vrijwilligers zodat we met elkaar kunnen zorgen dat dit project kan blijven bestaan.
Als je het leuk vindt om mee te doen of eens mee te lopen met iemand die het al vaker deed of als je eerst meer informatie wilt, neem dan zo snel mogelijk contact op met Willy de Nooijer tel. 634494 of willydenooijer@zeelandnet.nl

Lezers schrijven

In deze nieuwsbrief een nieuwe aflevering van de blog van Joshua. Blog nummer 5 alweer, ditmaal met als verrassende titel: Stekkies voor gekkies. Erg leuk om te lezen, klik hier voor de blog:

Klik altijd op de Home page voor recente informatie (wordt geregeld bijgewerkt).
Bezoek onze Facebookpagina (of instagram) om foto's te bekijken en te plaatsen.
Bij vragen over de nieuwsbrief of website even een berichtje naar: jacobs@zeelandnet.nl.
Heeft u vragen over inhoudelijke zaken dan kunt u mailen naar: chrvdbosch@zeelandnet.nl of naar: ganooijer@zeelandnet.nl.
Foto's en informatie voor de website kunt u sturen naar de redactie:
Margreet Roelse: margreetroelse@gmail.com of Herma Angel: jacobs@zeelandnet.nl.