G&B Nieuwsbrief 1 oktober 2022

Workshop bollenmand 15 oktober a.s.

Zaterdag 15-10 is het weer zover, tijd voor een workshop in de kassen van Kesteloo. Deze keer gaan we aan de slag met een mand vol voorjaarsbloeiers onder leiding van Zoë den Boer. We planten de bollen in verschillende lagen en sluiten af met viooltjes. Zodat u nu al kan genieten van de mooie mand die meegaat tot het voorjaar! Kosten: incl. mand en alle materialen voor leden € 35,00 en niet-leden € 42,50. U mag ook uw eigen mand meenemen als hij de volgende afmeting heeft : 35x24 cm. Dan kunt u meedoen aan de workshop voor leden  € 25,00 en voor niet-leden € 32,50.
Let op : de mand moet goed van kwaliteit zijn en de juiste afmeting hebben. Graag doorgeven bij het aanmelden of u uw eigen mand meeneemt. Workshop is incl. alle benodigde materialen, koffie/thee & iets lekkers.

Aanvang:  13.30 uur (tot 15.00 uur)
Locatie:     Tuinderij Kesteloo, Middelburgsestraat 83A, 4371 ER  Koudekerke
Minimale deelname: 6 personen
Opgeven met het aanmeldformulier vóór zaterdag 8 oktober. En meer informatie vindt u in het artikel op de website, daarvoor klikt u hier:

Blog lezer schrijft

Deze maand weer een bijdrage van onze blogschrijver Joshua. Dit keer gaat het over hete zomers, hevige buien en het herstellend vermogen van de natuur. Hij heeft de volgende uitspraak van Charles Darwin opgenomen in zijn blog: "It is not the strongest of the species that survives, Not the most intelligent,It is the one that is the most adaptable to change!"  Laat u verrassen en voor het artikel klikt u hier:

Ledenwerfactie

De Zomerledenwerfactie is ten einde en nu geldt de najaarsledenwerfactie vanaf 22 september t/m 17 november. De leden werfactie is als volgt:

- Lid worden via de afdeling is extra aantrekkelijk en voordelig voor het nieuwe lid en de afdeling.
- Lid worden via de afdeling is voor het nieuwe lid; Gratis welkomstcadeau, gratis tijdschrift en korting op lidmaatschapprijs.
- Als je lid wordt via website, tijdschrift of hoofdkantoor kan het nieuwe lid een keuze maken tussen korting lidmaatschapprijs of gratis cadeau.

De Najaarsledenwerfactie loopt van 22 september  t/m 17 november.

• De Najaarsledenwerfactie bestaat uit.
    • Gratis lidmaatschap rest 2022                                         twv € 15,-
    • Gratis laatste 3 G&B tijdschriften 2020 (okt, nov, dec)       twv € 23,97
    • Gratis G&B Special (tijdschrift) “De Plantentuin”                twv €   9,95
    • Eenmalige korting op contributie voor het hele jaar 2023   van € 20,00

Verdere info, zie informatie in het artikel op de website, klik hier.
Dolf de Nooijer, penningsmeester, PR en ledenwerving/-administratie

Plantenruilbeurs 8 oktober a.s.

Zaterdag 8 oktober 2022 alweer de tweede plantenruilbeurs van dit jaar. Alle soorten planten, goed gewortelde stekken en kleine struiken zijn welkom, graag voorzien van een label met naam, soort en kleur.
De plantenruilbeurs is zowel voor leden als niet-leden toegankelijk. Voor beginnende tuiniers en voor niet-leden kunnen de aangeboden planten, samen met een advies van ervaren tuiniers, een mooie start zijn van hun tuinhobby en leden vinden misschien die plant die ze al lang wilden hebben.
Locatie: Tuindersbedrijf Kesteloo, Middelburgsestraat 83A, 43371 ER  Koudekerke
Tijd:       10.00 - 12.00 uur

Aanleveren planten vanaf 10.00 uur
Start:     stipt 11.00 uur
Einde:    rond 11.45 uur
Lineke Hubrechsen, coördinator plantenruilbeurs

ZNK Bloemschikken 6 november

Zondag 6 november 2022 organiseert de werkgroep ZNK Bloemschikken in samenwerking met Groei & Bloei afdeling Deurne-Venray het ZNK Bloemschikken. Het kampioenschap vindt plaats op het Hub van Doorne College in Deurne.  Het hoofdthema van de wedstrijd is: "150 Groei & Bloei". De subthema's per categorie zullen binnenkort bekend gemaakt worden.
Inschrijven voor het ZNK Bloemschikken. Iedere bloemschikker kan deelnemen. Meld je aan door vóór 25 oktober 2022.
Meer informatie in het artikel op de website; klik hier.

In de volgende nieuwsbrief terugblikken op de activiteiten van de afgelopen tijd.

Klik altijd op de Home page voor recente informatie (wordt geregeld bijgewerkt). Bezoek onze Facebookpagina (of instagram) om foto's te bekijken en te plaatsen. Bij vragen over de nieuwsbrief of website even een berichtje naar: jacobs@zeelandnet.nl. Heeft u vragen over inhoudelijke zaken dan kunt u mailen naar: chrvdbosch@zeelandnet.nl of naar: ganooijer@zeelandnet.nl. Foto's en informatie voor de website kunt u sturen naar de redactie: Margreet Roelse: margreetroelse@gmail.com of Herma Angel: jacobs@zeelandnet.nl.