G&B Nieuwsbrief 11 oktober 2022

In deze nieuwsbrief aandacht voor de lezing van 26 oktober a.s. in de Zandput.
Er zijn ook activiteiten waarvoor u zich niet meer in kunt schrijven, zoals de groenworkshop Bollenmand en de snoei- en tuinontwerpcursus.
Tevens zijn er activiteiten door derden opgenomen die mogelijk interessant voor u kunnen zijn. En natuurlijk terugblikken van recente activiteiten door de afdeling.

Lezing biologische rozen 26 oktober

Op woensdagavond 26 oktober is er weer een lezing in de Zandput in Serooskerke.  Aanvang 19.30 uur. Toegang: gratis voor leden; niet-leden betalen € 5,-.
Een lezing door Geertje van der Krogt van biologische Rozenkwekerij de Bierkreek in IJzendijke. U hoort veel over de biologische teelt van gezonde rozenplanten.
Martine van der Meule
Lees meer hierover in het artikel op de website. Klikt u hier.

Activiteiten door derden

Zie hieronder voor activiteiten die u mogelijk interesseren.

Landschapsmarkt Terneuzen 15 oktober 2022

Voor meer informatie klikt u hier.

ZNK Bloemschikken 6 november

Zondag 6 november 2022 organiseert de werkgroep ZNK Bloemschikken in samenwerking met Groei & Bloei afdeling Deurne-Venray het ZNK Bloemschikken. Het kampioenschap vindt plaats op het Hub van Doorne College in Deurne.  Het hoofdthema van de wedstrijd is: "150 Groei & Bloei". De subthema's per categorie zullen binnenkort bekend gemaakt worden.
Inschrijven voor het ZNK Bloemschikken. Iedere bloemschikker kan deelnemen. Meld je aan door vóór 25 oktober 2022.
Meer informatie in het artikel op de website; klik hier.

Lezing tuinclub 't Zeeuws Knoopje op 18 november 2022

Een lezing door tuinarchitect Tom de Witte. Meer informatie in het artikel op onze website; klikt u hier.

Hieronder terugblikken van de activiteiten van de afgelopen tijd.
Zoals de lezing op 21 september van Gerard van Buiten (hortulanus Botanische Tuinen Utrecht) over: Hoe hard is winterhard.

Terugblik reis Floriade en Achterhoek

De reis naar de Floriade en de Achterhoek was van 12 t/m 15 september.
Er is een uitgebreid verslag en er zijn heel veel foto's van gemaakt. Klikt u hier om het allemaal te bekijken.

Terugblik excursie wijngaard Westerhoeve

Op zaterdag 24 september was de excursie naar wijngaard Westerhoeve in Oostkapelle.
Voor meer foto's bekijkt u het artikel op de website. Klikt u hier.

Terugblik Plantenruilbeurs oktober

Op 8 oktober was er weer de traditionele plantenruilbeurs. Er waren leuke planten en er was een gezellig sfeer.
Zie de beelden in het artikel op de website; klikt u hier.

Ledenwerfactie

De Zomerledenwerfactie is ten einde en nu geldt de najaarsledenwerfactie vanaf 22 september t/m 17 november. De leden werfactie is als volgt:

- Lid worden via de afdeling is extra aantrekkelijk en voordelig voor het nieuwe lid en de afdeling.
- Lid worden via de afdeling is voor het nieuwe lid; Gratis welkomstcadeau, gratis tijdschrift en korting op lidmaatschapprijs.
- Als je lid wordt via website, tijdschrift of hoofdkantoor kan het nieuwe lid een keuze maken tussen korting lidmaatschapprijs of gratis cadeau.

De Najaarsledenwerfactie loopt van 22 september  t/m 17 november.
Verdere info, zie informatie in het artikel op de website, klik hier.
Dolf de Nooijer, penningsmeester, PR en ledenwerving/-administratie

Naast het gratis lidmaatschap rest 2022  twv € 15,- ontvangt u:

Welkom nieuwe leden

In de nieuwsbrief van augustus 2022 zijn de nieuwe leden, die in de periode daarvoor lid geworden waren, welkom geheten. In de afgelopen periode van 17 augustus t/m heden (11 oktober) zijn er 3 nieuw leden bijgekomen. De nieuwe leden zijn of worden welkom geheten middels een persoonlijke welkomstmail met brief en enige informatie en een welkomsttasje van onze afdeling.
De nieuwe leden komen uit 2 x Middelburg en 1 x Domburg.
Voor 2022 zijn er dus in totaal nu 31 nieuwe leden bijgekomen voor onze afdeling. Op 1-1-2022 hadden we een leden bestand van 410 leden en nu (11-10) 427 leden, want er zijn een paar leden tussentijds afgevoerd van de ledenlijst.
Penningmeester, PR en ledenwerving/-administratie KMTP afd. Walcheren, Dolf de Nooijer

Klik altijd op de Home page voor recente informatie (wordt geregeld bijgewerkt). Bezoek onze Facebookpagina (of instagram) om foto's te bekijken en te plaatsen. Bij vragen over de nieuwsbrief of website even een berichtje naar: jacobs@zeelandnet.nl. Heeft u vragen over inhoudelijke zaken dan kunt u mailen naar: chrvdbosch@zeelandnet.nl of naar: ganooijer@zeelandnet.nl. Foto's en informatie voor de website kunt u sturen naar de redactie: Margreet Roelse: margreetroelse@gmail.com of Herma Angel: jacobs@zeelandnet.nl.