bekijk online
G&B Nieuwsbrief november 2022

Groenworkshop herfsttaart uitgesteld!

Door omstandigheden is de groenworkshop herfsttaart van 12 november uitgesteld en zal nu op zaterdag 26 november a.s. plaatsvinden. Er zijn nu nog 5 - 6 plaatsen over, het is dus mogelijk om vanaf nu tot uiterlijk zaterdag 19 november voor deze nieuwe datum aan te melden.
Omdat we al richting de kerstsferen gaan zal het ontwerp voor de herfsttaart worden aangepast en gaan we aan de slag met warme tinten en kerstige materialen. Graag tot zaterdag 26 november!
Aanvang:  14.00 uur, duurt ongeveer 1,5 uur
Locatie:    Tuinderij Kesteloo, Middelburgsestraat 83A, 4371 ER  Koudekerke
Kosten:     Ledenprijs € 23,95 en niet-ledenprijs € 29,95
Aanmelden uiterlijk vóór zaterdag 19 november met het aanmeldformulier op de website, dat vindt u hier:

Workshop kerstschikking 17 december 2022

De workshop kerstschikking wordt dit jaar gehouden bij bloematelier Ilse van Es in Vrouwenpolder. Deelnemers kunnen kiezen uit een kerstkrans en een kerstfestoen. Een festoen is een versiering in de vorm van een slinger. In het ontwerp van Ilse voor zowel de krans als de festoen is gebruik gemaakt van veel soorten geurend kerstgroen, dennenappels, droogbloemen, gedroogde vruchten zoals sinaasappel, kaneel en nog veel meer. Het is zeker niet de bedoeling om het ontwerp na te maken, deelnemers worden door Ilse juist gestimuleerd om de eigen creativiteit te gebruiken.
Ook dit keer is het mogelijk om eigen materialen mee te brengen naar de workshop. Dat kunt u aangeven op het aanmeldformulier en ook fijn, dat scheelt in de prijs!
Datum:     zaterdag 17 december 2022
Aanvang:  10.30 uur en duurt tot ongeveer 13.00 uur
Locatie:    Bloemenatelier Ilse van Es, Rijkebuurtweg 3, 4354 SE  Vrouwenpolder
Kosten:     Ledenprijs € 43,95 en niet-ledenprijs € 49,95. Korting voor zelf meebrengen strokrans € 10,00 en zelf meebrengen kerstgroen € 5,00.
Minimum aantal deelnemers 5, maximum aantal deelnemers 10 personen. Aanmelden kan tot vrijdag 2 december 2022 met het aanmeldformulier, dat vindt u hier:

Terugblik Lezing biologische rozen 26 oktober

Woensdag 26 oktober was de lezing over rozen, gegeven door Geertje van de "enige" biologische rozenkwekerij van Nederland. Ze vertelde het op een zo goeie manier en heel grappig. Veel geleerd over de honderden verschillende soorten rozen die er zijn. Ook over de verzorging bijv. de beste tijden voor snoeien en bemesten. En over de juiste manier van het herplanten van rozen op dezelfde plaats.
Zelf was ik één van de gelukkigen die na afloop een roos uit mocht zoeken. Ik heb gekozen voor de Paragon (groei en bloei) heel toepasselijk. Hij staat in een obelisk zodat ik hem aldraaiend er omheen kan leiden. Ook geleerd van Geertje, zodat er ook bloemen aan de onderkant komen. Geweldige tip. Nogmaals bedankt voor de leuke en informatieve lezing.
Astrid v.d. Poel
Klikt u hier voor meer foto's

Overige activiteiten afdeling Walcheren

Er zijn meer activiteiten in deze periode, maar daarvoor is de aanmeldtijd verstreken. Maar volgend jaar worden ze weer georganiseerd. Zoals de snoeicursus (nu op 19 november). Ook de tuinontwerpcursus is nog met de laatste cursusavonden bezig. Binnenkort bij Terugblikken.

Andere afdelingen

Net binnen: afdeling Goes, bollenmand; klik hier.

Ter informatie

Soms worden elders activiteiten georganiseerd die mogelijk interessant kunnen zijn voor onze leden en belangstellenden, zoals de sfeerdagen in Nijbroek. Voor meer informatie klikt u hier.

T.i. lezing Tom de Witte 18 november

Op 18 november is er een lezing van Tom de Witte bij tuinclub 't Zeeuws Knoopje. Klik hier voor meer informatie.

Biologische zaden via Velt

Actie voor leden van Velt. Voor meer informatie klikt u hier.

Volgende nieuwsbrief

In de volgende nieuwsbrief zal er heel veel informatie zijn over het FLORALIA PROJECT 2023.

Ledenwerfactie

Klik hier voor de huidige ledenwerfactie.

Onze adverteerders

Klik hier voor een overzicht van onze adverteerders. Daarna klikt u op het plaatje van de betreffende adverteerder voor actuele informatie. Handig om dit te doen d.m.v. link openen in nieuw venster (rechtermuisknop).

Website en informatie

Klik altijd op de Home page voor recente informatie (wordt geregeld bijgewerkt). Bezoek onze Facebookpagina (of instagram) om foto's te bekijken en te plaatsen. Bij vragen over de nieuwsbrief of website even een berichtje naar: jacobs@zeelandnet.nl. Heeft u vragen over inhoudelijke zaken dan kunt u mailen naar: chrvdbosch@zeelandnet.nl of naar: ganooijer@zeelandnet.nl. Foto's en informatie voor de website kunt u sturen naar de redactie: Margreet Roelse: margreetroelse@gmail.com of Herma Angel: jacobs@zeelandnet.nl.