G&B Nieuwsflits oproep activiteiten

Een nieuwsflits met oproepen voor activiteiten waarvan de aanmelddatum bijna verstrijkt.
Voor andere activiteiten is die datum al verstreken, zoals 30 april de teken- en schilderworkshop en 7 mei de natuurbelevingstocht Plompe Toren. Hieronder enkele activiteiten waarvoor u zich nog kunt inschrijven (vandaar deze flits) en heel binnenkort verschijnt de nieuwsbrief mei met veel activiteiten voor de komende maanden.

Oproep voor deelname aan de 4-daagse reis van 12 t/m 15 september

OPGEVEN KAN NOG TOT 15 MEI.

We kunnen bijna op reis naar de Achterhoek van 12 t/m 15 september! We hebben al 22 deelnemers en we hebben minimaal 25 deelnemers nodig. Twijfelt u nog?
Ga lekker mee op reis nu het weer kan en geniet van de prachtige tuinen in de Achterhoek. We bezoeken ook de Floriade (op dag 1). Er is zoveel moois te zien in ons eigen land! We gaan met een luxe bus van Garden Tours met gids Inez van Gisteren (dag 2+3). Gaat u mee?
De kosten zijn inclusief 3 overnachtingen met ontbijt en 3 gangen-menu, de entrees voor de  Floriade en tuinbezoeken, programmaboekje en 3 lunches. We hebben de inschrijfdatum uitgesteld tot 15 mei, dus u kan nog mee!
Klik hier voor alle informatie.
Liesbeth Hamelink, Sietske van Liere, Reiscommissie.

Lezing kasteeltuin Sypesteyn 3 mei

3 mei om 19.30 uur in De Zandput in Serooskerke. Toegang: leden gratis, niet leden € 5,-
Henny van der Wilt, al 18 jaar tuinbaas op kasteel Sypesteyn, geeft een boeiende presentatie over haar werk op Kasteel Sypesteyn. Zij kent de tuin als geen ander en vertelt enthousiast met kennis van zaken over de seizoenen in de tuin.
Het zes hectare grote park bij kasteel Sypesteyn in Loosdrecht is begin 1900 aangelegd met een doolhof, slottuin, boomgaard, siertuin, grachten- en lanenstelsel en prachtige smeedijzeren hekken.
Henny gaat ons vertellen hoe al dit moois tot stand komt en we zullen mooie foto’s van de tuin zien. Lees meer in het artikel op de website; klik hier.

Deelname aan groenworkshop Hanging Basket 14 mei

Onder leiding van Zoë den Boer van Tuindersbedrijf Kesteloo, gaan we zaterdag 14 mei aan de slag met een hanging basket. De workshop is inclusief alle materialen, koffie/thee en wat lekkers. Voor meer informatie klikt u hier en om aan te melden klikt u hier: Uiterste aanmelddatum: zaterdag 7 mei.
Aanvang:  10.30 uur
Kosten:     € 30,95 leden en € 38,45 voor niet-leden
Locatie:     Tuindersbedrijf Kesteloo, Middelburgsestraat 83A, 4371 ER Koudekerke

Deelname aan workshop "een levende tuin maak je zelf", 18 mei

Aanmelden voor de workshop van 18 mei voor 1 mei.
We hebben workshops gepland op de woensdagen: 18 mei of  29 juni  van 19.00 uur - 21.30 uur. Elke workshop is dus 1 avond. Kosten: €5,50 voor leden en €8,50 voor niet leden; minimaal 8 deelnemers.
Let op: dit is géén workshop tuin- of borderontwer, maar vooral bedoeld voor mensen die nagenoeg geen ervaring hebben met tuinieren; een praktische workshop waarbij deelnemers in een aantal stappen een schets maken voor hun eigen tuin. Voor wie: iedereen die groene vingers wil krijgen en in het bezit is van een tuin of tuintje.
U leest meer in het artikel op de website; klik hier.

Deelname aan fotoworkshop Bloeiende Bloemen vrijdag 20 mei

Na een eerste kennismaking met natuurfotograaf Arjen Hartog bij de workshop bloemfotografie van afgelopen najaar, nu opnieuw een workshop over het fotografisch vastleggen van bloeiende bloemen. Dit keer vindt de workshop plaats in de schitterende Middellandse Zeetuin van Wim UIlenbroek in Buttinge. Na uitleg met theoretische en creatieve inhoud gaan deelnemers zelf de tuin in om het perfecte plaatje te schieten. De workshop is inclusief koffie en/of thee. Voor meer informatie en voor aanmelden met het aanmeldformulier klikt u hier: Uiterste aanmelddatum: zaterdag 14 mei.
Datum:      vrijdag 20 mei
Tijd:           12.30 - 16.30 uur
Locatie:     Middellandse Zeetuin UIlenbroek in Buttinge (https://middellandsezeetuin.nl)
Kosten;      Afhankelijk van het aantal deelnemers. Bij 10 deelnemers is de prijs €  27,00 voor leden en € 34,00 voor niet-leden. Bij minder deelnemers wordt de prijs hoger! klikt u hier:

Aanleveren voor 1 mei

• Wedstrijd "Ontwerp je eigen border"; inzenden kan tot 1 mei! Klik hier voor meer informatie.
  • Aanmelden deelname Open Tuinen Dagen juni 2022

Ter informatie

Graag geef ik bij deze door dat de Plantjesmarkt op Speelhof Hoogerzael (Seispark 2A, Middelburg) gehouden wordt op zaterdag 7 mei van 10 - 16 uur. Klik hier voor de prijslijst.
Els v.d. Kerkhof

Klik altijd op de Home page voor recente informatie (wordt geregeld bijgewerkt).
Bezoek onze Facebookpagina (of instagram) om foto's te bekijken en te plaatsen.
Bij vragen over de nieuwsbrief of website even een berichtje naar: jacobs@zeelandnet.nl.
Heeft u vragen over inhoudelijke zaken dan kunt u mailen naar: chrvdbosch@zeelandnet.nl of naar: ganooijer@zeelandnet.nl.
Foto's en informatie voor de website kunt u sturen naar de redactie:
Margreet Roelse: margreetroelse@gmail.com of Herma Angel: jacobs@zeelandnet.nl.