G&B Nieuwsflits 22 september 2022

Noodoproep Floraliaproject

TWEEDE FLORALIA COMMISSIELID GEZOCHT.

Het Floraliaproject is dringend op zoek naar een nieuw 2e commissielid vanwege de  afmelding van één van de twee nieuwe commissieleden.  Klik hier voor nadere informatie betreffende stand van zaken.
Help het FLORALIAPROJECT en meld je z.s.m. aan bij Willy of Dolf de Nooijer dat je je wilt inzetten voor de organisatie van het Floraliaproject.
Indien we rond half oktober geen 2 commissieleden hebben die de kar willen trekken (aansturen en organiseren) van Het Floraliaproject, wordt waarschijnlijk besloten om het Floraliaproject te beëindigen. Dit zou erg jammer zijn voor de bestaande vrijwilligers (die de scholen bezoeken), de scholen, de leerlingen en G&B afd. Walcheren.

Het Floraliaproject is een educatieve activiteit voor de groepen 4, 5 en/of 6 van de basisscholen. Tijdens het project wordt het groeiproces en verzorging van planten behandeld. De leerlingen leren op school jonge Pelargoniumplantjes (Geranium) opkweken en verzorgen met begeleiding van de Groei & Bloei-vrijwilligers en de leerkrachten. Het leuke van dit project is kinderen oog te laten krijgen voor iets wat groeit en bloeit.
Omdat er nog steeds veel enthousiasme is van de basisscholen om mee te doen met dit project en omdat ook de kinderen elk jaar weer met veel plezier een pelargonium opkweken willen we als bestuur dit project graag voortzetten.
Als commissieleden komt u in een gespreid bedje. Er is een uitgebreid draaiboek, er zijn vrijwilligers voor het scholen bezoek en er is een lijst met scholen die elk jaar weer meedoen. Ook is er een kweker die de pelargoniums levert. De nieuwe commissieleden worden van informatie voorzien en kunnen advies krijgen in het eerste jaar.

Heeft u belangstelling voor het Floralia project en wilt u meer informatie, dan kunt u contact opnemen met:
Willy de Nooijer willydenooijer@zeelandnet.nl of met
Dolf de Nooijer ganooijer@zeelandnet.nl  en beiden zijn telefonisch bereikbaar op 0118-0634494.k hier voor meer informatie in de artikelen op onze website.

Klik hier voor meer informatie in de artikelen op onze website.

Stemmen Rabo Clubkas campagne kan nog t/m 27 september

Stemmen kan nog t/m 27 september en kan eenvoudig via de Rabo App of Rabo Online Bankieren. Stem op Groei&Bloei afdeling Walcheren. Iedere stem is geld waar voor de club. De opbrengst is bestemd voor het maken en verspreiden van flyers, posters en overig onkosten. Zodat de Opentuinen voor een breed publiek gratis toegankelijk blijft.

Workshop bollenmand 15 oktober

In de nieuwsbrief van eind september zullen wij meer informatie over de workshop bollenmand kunnen geven. Ook zal dan het aanmeldformulier op de website staan. Omdat er maar een week zal zijn om in te schrijven in verband met bestellen van materialen,  is het raadzaam om de datum vast te noteren. De workshop bollenmand zal op 15 oktober gehouden worden bij Tuinderij Kesteloo onder leiding van Zoë den Boer.

Aanstaande activiteiten

In onze vorige nieuwsflits van 10 september is aandacht geschonken aan onder meer:

• De plantenruilbeurs van 8 oktober
  • De jubileumtulp die nog tot 26 september te bestellen is bij de penningmeester.
  • De vacature van penningmeester

Klikt u hier voor de nieuwsflits 10 september.

Klik altijd op de Home page voor recente informatie (wordt geregeld bijgewerkt). Bezoek onze Facebookpagina (of instagram) om foto's te bekijken en te plaatsen. Bij vragen over de nieuwsbrief of website even een berichtje naar: jacobs@zeelandnet.nl. Heeft u vragen over inhoudelijke zaken dan kunt u mailen naar: chrvdbosch@zeelandnet.nl of naar: ganooijer@zeelandnet.nl. Foto's en informatie voor de website kunt u sturen naar de redactie: Margreet Roelse: margreetroelse@gmail.com of Herma Angel: jacobs@zeelandnet.nl.