G&B Nieuwsflits 22 januari 2024

Groenworkshop droogbloemenwolk bij Ilse van Es 3 februari 2024

Beste leden en niet-leden, er is nog plaats bij deze unieke groenworkshop. Het is niet meer mogelijk om te kiezen voor de droogbloemenstolp i.v.m. de besteltermijn van de glazen stolp. Maar.... het is wel mogelijk om nog in te schrijven voor de droogbloemenwolk! Het is een hit op instagram en past helemaal in het interieur van nu! We maken een bloemenwolk van gedroogde siergrassen en droogbloemenjuweeltjes. Hang ’m aan het plafond: in de hal of een nu nog saaie hoek, boven je eettafel of bed. Liever aan de muur? Dat kan natuurlijk ook… Ze blijven Eindeloos mooi! De droogbloemenwolk die we gaan maken is ongeveer 60cm groot. En iedereen kan hem naar zijn eigen smaak maken. Het kleurenpallet van de juweeltjes is reuze.
Opgeven graag vóór zaterdag 27 januari. Klikt u hier voor het aanmeldformulier.

Datum:       3 februari 2024
Tijd:           10.00 - 12.00 uur
Prijzen:       Droogbloemenwolk:   Leden € 45,95 en Niet-leden € 49,95
Locatie:       Atelier Ilse van Es aan de Rijkebuurtweg 3, 4354 SE  te Vrouwenpolder
Margreet Roelse, coördinatie groenworkshops

Lezing Peter Geene: libellen en vlinders in Zeeland 13 februari

Avondlezing: Wat vliegt er in onze tuin door Peter Geene op 13 februari in de Zandput in Serooskerke van 19.30-22.00 uur. Leden, gratis, niet leden betalen € 5,-.
Peter Geene heeft tijdens de Leden voor leden middag in 2023 een zeer enthousiaste rondleiding gegeven over het landgoed het Vierendeel. Ook is hij al jaren actief binnen de Libelle- en Vlinderwerkgroep Zeeland. Hij is tevens een van de intiatiefnemers van de Vlinderidylle in Veere bij het Bastion. Daarom leek het ons een goed idee om hem uit te nodigen voor een lezing over enkele  bezoekers in onze tuinen: De vlinders en libellen. Een leuk voorproefje over de vlinderidylle: www.omroepzeeland.nl/nieuws/12667951/het-icarusblauwtje-is-al-gesignaleerd-in-de-veerse-vlinderidylle.
U kunt tijdens de lezing altijd vragen stellen. In het artikel op de website staat  wat Peter Geene zelf over deze lezing zegt. Klikt u hier.

Snertwandeling Oostkapelle 24 februari volgeboekt!

De snertwandeling Oostkapelle van 24 februari is volgeboekt. Wij hebben een wachtlijst aangemaakt, mochten er afmeldingen zijn dan zou er een plaatsje vrij kunnen komen.
Klikt u hier voor meer informatie en het aanmeldformulier op de website.

Ledenwerfactie 2024

De nieuwe ledenwerfactie loopt van 1 januari t/m 19 februari 2024. Klikt u hier voor meer informatie..

Klik altijd op de Home page voor recente informatie (wordt geregeld bijgewerkt). Bezoek onze Facebookpagina (of instagram) om foto's te bekijken en te plaatsen. Bij vragen over de nieuwsbrief of website even een berichtje naar: jacobs@zeelandnet.nl. Heeft u vragen over inhoudelijke zaken dan kunt u mailen naar: chrvdbosch@zeelandnet.nl of naar info@walcheren.groei.nl. Foto's en informatie voor de website kunt u sturen naar de redactie: Margreet Roelse: margreetroelse@gmail.com of Herma Angel: jacobs@zeelandnet.nl.