G&B Nieuwsbrief eind juli 2023

Leden voor ledenmiddag 26 augustus

Deze activiteit is alleen voor leden van G&B. In een aparte nieuwsbrief aan de leden is hier aandacht aan geschonken en is gevraagd om aan te geven of men wel of niet komt. Dit i.v.m. met de voorbereidingen. U kunt natuurlijk alsnog reageren. We willen leden erop wijzen dat partners en/of huisgenoten óók als leden beschouwd worden. Voor meer informatie klikt u hier.

Terugblik reis Schotland 10 t/m 15 juni

De tuinreis naar Schotland was een groot succes. We hebben ontzettend veel gezien en gedaan deze week. En wat een prachtig weer, fijn hotel, aardige Schotten en supermooie tuinen! Dankzij de stuurmanskunsten van Miranda kwamen we in elke tuin en onze reisleidster Beline heeft ons onderweg  veel geleerd over tuingeschiedenis en de geschiedenis van Schotland. Voldaan en verzadigd kijken we terug op een fantastische reis! Het uitgebreide verslag van de reis, door verschillende deelnemers gemaakt, staat op de website, zodat iedereen nog eens na/mee kan genieten van al het moois! Een verslag met veel foto's; klikt u hier.
Liesbeth Hamelink

Terugblik Open Tuinen dagen 16 t/m 18 juni 2023

Het waren zonnige dagen en veel mensen kwamen op bezoek bij de 16 Open Tuinen op Walcheren.
In de terugblik op de website staan wat foto's per tuin en er komen er mogelijk nog meer bij. Ook u kunt een leuke foto toesturen aan Margreet of Herma.
Klik hier voor foto's van de tuinen.

Terugblik fietstocht Zuid-Beveland 30 juni

Op vrijdag 30 juni was de jaarlijkse fietstocht; dit keer door de Zak van Zuid-Beveland. We hebben de tuin van Louise van den Akker in Baarland  bezocht  Op weg naar Oudelande even gestopt bij Kasteel Hellenburg, daana geluncht de Koffietuin. In het buitengebied van Nisse ligt tuin de Vink van Pim Mesie: een heel andere tuin (vooral gericht op ecologisch tuinieren). Als afsluiting zijn we nog wat gaan drinken bij het Dorpshuis. Voor het uitgebreide verslag met foto's klikt u hier.

Terugblik Groenworkshops Korenschoof binden 12 en 19 juli

In de volgende nieuwsbrief volgt de terugblik met de foto's van de 2 groenworkshops. Op Facebook en Instagram staan al wel foto's die u alvast kunt gaan beijken. Kijkt u helemaal onderaan de nieuwsbrief voor de link.

Terugblik Floralia Project 2023

Er hebben dit jaar 11 scholen mee gedaan aan het Floralia project, die zijn bezocht door 16 vrijwilligers. Met dank aan iedereen is het project goed verlopen. De leerlingen waren enthousiast en in vrijwel alle klassen waren er uiteindelijk bloeiende planten.
Voor de Floralia commissie was dit het eerste jaar en daarom heel spannend. Een goede organisatie van het project blijkt cruciaal en met alle tips gaan we in september weer aan de slag voor het volgende jaar.
We zijn op zoek naar meer vrijwilligers. Geef je op of vraag iemand uit je kennissenkring. Je hoeft geen lid te zijn van Groei en Bloei. Je hoeft het ook niet alleen te doen; we werken meestal met twee vrijwilligers per klas. Op de ledenmiddag van 26 augustus staan we straks met een kraampje voor vragen en verdere informatie. Meer in de terugblik op de website; klikt u hier

Ledenwerfactie zomer 2023

Lees meer over de zomerledenwerfactie en om u op te geven. Klik hier.
Als niet- leden tijdens een activiteit lid worden, krijgen ze het verschil tussen leden- en niet-ledenprijs teruggestort op hun rekening. Dus zij doen direct mee voor de ledenprijs en profiteren direct van het lidmaatschap.

LET OP: GEBRUIK LEDENPAS

De ledenpas van Groei&Bloei is een persoonlijke pas en kan niet gebruikt worden door derden. Bij sommige bedrijven kunt u "OP VERTOON VAN DE LEDENPAS" korting krijgen. Om misbruik te voorkomen KAN er om een ID gevraagd worden.

Klik altijd op de Home page voor recente informatie (wordt geregeld bijgewerkt). Bezoek onze Facebookpagina (of instagram) om foto's te bekijken en te plaatsen. Bij vragen over de nieuwsbrief of website even een berichtje naar: jacobs@zeelandnet.nl. Heeft u vragen over inhoudelijke zaken dan kunt u mailen naar: chrvdbosch@zeelandnet.nl of naar info@walcheren.groei.nl. Foto's en informatie voor de website kunt u sturen naar de redactie: Margreet Roelse: margreetroelse@gmail.com of Herma Angel: jacobs@zeelandnet.nl.

Wie wil er een mooie gezonde boom in een kuip hebben: Populus Balsamifera, 4 meter hoog. Nu kijken en in oktober/november planten.
Info: A.Martine van der Meule  Serooskerke  tel.: 0118 – 591301.