Lezing Biologische rozen uit een Zeeuwse Polder

Aanvang: 19.30 uur
Locatie: De Zandput, Zandput 5, Serooskerke
Toegang: gratis voor leden; niet-leden betalen € 5,-

Voor lezingen van Groei & Bloei afdeling Walcheren hoeft u zich niet tevoren aan te melden.
Komt u wel op tijd.

Over de lezing:
Vlakbij IJzendijke in Zeeuws Vlaanderen ligt, verscholen tussen de akkerranden de enige biologische rozenkwekerij van Nederland. Wereldwijd zijn er zelfs maar drie. Op dit moment kweekt de Bierkreek ongeveer 450 verschillende soorten rozen, zonder kunstmest, zonder chemische bestrijdingsmiddelen, maar wel in harmonie met het landschap en de natuur.

Veel van de vragen die mensen ons stellen beginnen met: 'Wat kan ik doen tégen...' Ons antwoord is dan: ‘Wat kan ik doen mét…’

Om te beginnen gaat het over gezonde rozen. Rozen die bij voorbaat al gevoelig zijn voor ziekten en schimmels vallen direct af. Maar het gaat niet alleen over rozen. Het gaat over de roos én de luis, over de functie van ‘onkruid’ en over sterke, biologisch gekweekte planten.