Lezing Mooie Borders, prachtige combinaties 15/10/2024

Tijd:      19:30-22:00 uur
Locatie: De Zandput, Zandput 5, Serooskerke
Kosten:  Leden G&B gratis, niet-leden € 5,-

Lezing door Martje van den Bosch van de Tuinen in Demen. Wat je mooi vindt, is natuurlijk persoonlijk. Wat je in een tuin graag ziet, hangt daarnaast ook af van wat je graag terug vindt in de tuin. De één wil in een tuin tot rust komen, de ander zoekt er juist levendigheid. Toch kunnen we stellen dat een tuin bevredigend voor het oog is, als er sprake is van een zekere harmonie. Tijdens deze lezing hoort u welke aspecten daarin een rol spelen, zoals kleur, vorm, herhaling, stijl, opbouw en functies van beplanting.

Martje geeft daarbij handige tips and tricks voor zowel  nieuw te ontwerpen als bestaande borders om in uw eigen tuin mee aan de slag te gaan. Zij illustreert haar verhaal met veel foto’s van De Tuinen in Demen.

Martje van den Bosch studeerde filosofie en was jarenlang docent aan onder andere Avans Hogeschool. Sinds 2006 is zij fulltime met tuinen bezig: zij schrijft er over, ontwerpt voor anderen en zij werkt in de Tuinen in Demen, die zij met haar man heeft ontworpen en aangelegd. (www.detuinenindemen.nl)

• Op deze avond is ook Eric Breed aanwezig. Hij is een kleine kweker van bijzondere bollen die hij deze avond te koop aanbiedt. Meer informatie in het artikel hieronder.

Martine van der Meule, lezingen

Bijzonder bloembollen

Voor de lezing van Martje van den Bosch neem ik veel verschillende bollen mee, bijna geen enkel zakje is het zelfde. Het zijn bollen uit mijn historische verzameling, mijn hobby. Sommige staan op mijn hobby webshop www.breedbulbs.nl en ook op mijn facebook Eric Breed. Op de website staat ook een stukje over de historie van de collectie, die door mijn vader in 1960 is begonnen.
We hebben bijna 10.000 verschillende soorten.
Eric Breed