Dagreis Soest en Utrecht 11 september 2024

Klik hier voor het aanmeldformulier.

Dagreis met bus naar Soest en Utrecht
Datum: 11-09-2024
Opstapplaats:
ZEP Middelburg, bij restaurant Tafelen. Podium 31, 4337 WV Middelburg
Vertrektijd: 7.45 uur
Geschatte terugkomst tijd: 19.00 uur
Kosten zonder Museum Jaarkaart (MJK): Voor leden € 73,90 (bij 35-40 personen)of € 69,90 (41-45 pers.)
Voor niet-leden: € 82,90 (35-40 pers.) of € 78,90 (41-45 pers.)
Kosten indien u een MJK heeft, dit betreft gratis toegang tot de Botanische Tuin Utrecht:
Voor leden € 65,40 (35-40 pers.) of € 61,40 (41-45 pers.)
Niet leden € 74,40 (35-40 pers.) of € 70,40 (41-45 pers.)
Begin september krijgt u de definitieve prijs door en dan hoeft u pas te betalen!

We vertrekken vroeg, want het is een aardig stukje rijden naar de eerste tuin. Wij zorgen voor koffie/ thee en wat lekkers op de heenreis.
De eerste tuin die we bezoeken is tuin Boschwijk in Soest, vlakbij paleis Soestdijk. De tuin is van Beline Geertsema, onze reisleidster van afgelopen jaar naar Schotland. Het is een landschappelijke tuin die van oorsprong stamt uit het begin van de 20e eeuw. Dit is te zien aan de vele oude loof- en naaldbomen, een grote vijver met monet-bruggetje.Veel bijzondere heesters, rodondendrons en schaduwplanten, een wilde bloemenweide, hostatuin.

Daarna rijden  we naar de Botanische tuin in Utrecht aangelegd op en rond Fort Hoofddijk. Hier staat een picknicktas voor ons klaar. We hebben daar een paar  uur de tijd om rond te kijken. Er is heel veel te zien: rotstuin, tropische kassen, ontdektuin, insectenweide ect.
Tip: Kijk alvast op hun website: De Tuinen - Botanische Tuinen Universiteit Utrecht - Universiteit Utrecht (uu.nl)  en maak alvast van te voren een keuze wat u zeker wilt gaan zien!
Als u in het bezit bent van een Museum Jaarkaart (MJK) heeft u gratis toegang tot de Botanische Tuin Utrecht. U kunt dit aangeven op het aanmeldformulier.

Voordat we weer terug naar Middelburg rijden bezoeken we nog de  privétuin  In Liefde Bloeyende van Jelke Jan en Loes de With in Hagestein.   Een spectaculaire tuin  naar een ontwerp van Mien Ruijs met strakke vormgeving en weelderige beplanting, lange borders met zichtas en rond een rosarium, watertuin, grote grassenborder, prairietuin en wilde bloemenweide.
Eind van de middag rijden we weer huiswaarts. Zonder al te veel files hopen we rond 19.00 uur weer terug te zijn.

Gaat u met ons mee? U kunt zich opgeven tot uiterlijk 20 augustus via deze link; klikt u hier.  Er kunnen maximaal 45 personen mee.
Lien Osté en Sietske van Liere, Reiscommissie