De imker vertelt 22/01/2024

: maandagavond 22 januari 2024
Tijd: 19.30 uur
Plaats: PKC, Johan de Pourckstraat 2 te Oostkapelle

Deze avond zal een imker van Imkersvereniging Walcheren, ons informatie geven over hun vak en passie. De Imker laat ons kennismaken met het werken en leven van de honingbij. Een leuke manier om van alles te weten te komen over bijen, het vak van imker en over honing.
Van de website van de Imkersvereniging: ‘Als imkersvereniging zijn wij er vanzelfsprekend voor onze imkers en de honingbijen die zij verzorgen. Honingbijen behoren net als hommels en solitaire bijen tot de bloem bestuivende insecten, waardoor ze van groot belang zijn voor de bestuiving van land- en tuinbouwgewassen.
Als imkersvereniging staan wij ook voor een gezonde leefomgeving voor “onze” bijen en alle andere bestuivende insecten. We zetten ons in om op Walcheren verschillende initiatieven te ontplooien die bijdragen aan het verhogen van de biodiversiteit, voedsel en een gezonde leefomgeving voor bestuivende insecten in de breedste zin van het woord. Altijd in nauwe samenwerking met provincie, gemeentes, overheid, akkerbouwers, woningbouwverenigingen, natuurorganisaties en particulieren.’
Heeft u altijd al wat willen vragen aan een imker. Van harte welkom!

Graag opgave bij:  TheavanMaldegem(at)gmail.com;

Welkom !!