Inheemse wilde planten in de tuin 9 mei

Een heel interessante lezing door Leo Brand over inheemse wilde planten in de tuin. Hij had nog zoveel meer informatie dat hij er nog wel een extra lezing kan geven.

Lezing inheemse wilde planten in de tuin 9/5/2023

Datum:      9 mei 2023; Tijd: 19:30-22:00 uur
Locatie:     De Zandput, Zandput 5, Serooskerke
toegang:    Leden gratis; niet-leden betalen € 5,-.

Deze lezing wordt gegeven door Leo Brand.
Planten spelen in het leven van de mens een steeds grotere rol. Eeuwen geleden had men méér belangstelling voor het nut van wilde planten, denk hierbij b.v. aan het maken van medicijnen en het gebruik als voedsel, dan aan de schoonheid hiervan.
Wilde planten zijn overal om ons heen te vinden. Of je nu door een natuurgebied wandelt, door een park loopt, met je auto langs kleurrijke wegbermen rijdt of gewoon zomaar ergens in een drukke stad aan het winkelen bent, wilde planten zijn er overal. Zelfs in je eigen tuin staan wilde planten.

Voor een ieder die graag meer van wilde planten wil weten is deze lezing een leuke aanzet. Er wordt gewezen op de verschillende groepen planten en de aanwezigen krijgen tevens tips voor het houden van bepaalde soorten in eigen tuin. Vooral de standplaats en grondsoort zijn hiervoor van groot belang. Kortom een interessante lezing voorzien van heel mooi fotomateriaal.

Martine van der Meule, lezingen